OK Aviation group

OK AVIATION BASE
Letiště Příbram
Drásov 201
261 01 Příbram

Tel (+420) 318 690 644
Fax (+420) 318 690 645

Úvodní stránka / CTSW & CTLS / CT Supralight

CT Supralight

Letoun v ultralehké verzi CT Supralight je celokompozitový, bezvzpěrový hornoplošník, s pevným podvozkem  vyznačující se vysokou cestovní rychlostí (230 km/h) a doletem až 2000 km. S letadlem CT, ze kterého je výhled jako z vrtulníku, můžete bezpečně a non-stop doletět například z Prahy do Londýna, Paříže nebo do Helsinek. V základní výbavě s motorem ROTAX 912UL 80hp, kompozitovou třílistou na zemi stavitelnou vrtulí a se záchranným systémem BRS 1050 jeho prázdná hmotnost nepřesáhne 293 kg.

CTSW

Od roku 1997, kdy začala v Německu výroba prvního letadla typu CT, bylo k dnešnímu dni vyrobeno více jak 1500 exemplářů. Dnes je firma Flight Design GmbH světovou jedničkou ve výrobě a prodeji letadel kategorie LSA a americkém registru má již více jak 250 letadel typu CT, což je dvakrát tolik než nejbližší konkurence. Denní produkci, 1 letadlo denně, zajišťuje více jak 600 zaměstnanců na Ukrajině a v Německu.

CTSW - kabina   CTSW - pohled do prostorné kabiny  CTSW - palubka

Letadla CT jsou moderní kompozitové konstrukce, kde převažují uhlíkové a aramidové materiály a všechny použité materiály odpovídají normám DIN nebo normám leteckým. Letadla jsou certifikována v několika zemích, jako například v USA podle ASTM-FAA na 600 kg , v Anglii podle B-CAR, v Kanadě na 560 kg, v Austrálii na 544 kg a v Německu podle BfU na 472,5 kg. V České republice byl tomuto letounu vydán Typový průkaz ULL-03/2008 v roce 2008.

 Velké prosklené a nahoru se otvírající dveře, pomocí plynových vzpěr, umožňují bezproblémový nástup a výstup pro piloty a osádku od 160 cm do 195 cm.

Velmi dobře řešený ergonomicky cockpit je vybaven dvojím řízením, centrálním panelem řízení a dobře dosažitelným přístrojovým panelem.

                                     CTSW - ovládání vztlakových klapek   CTSW - ovládání vztlakových klapek

Elektricky ovládané čtyřpolohové vztlakové klapky, umožňují dosahovat nízké pádové rychlosti při maximálním otevření +40° , tak i vysoké cestovní rychlosti při nastavení -12°. Moderní elektronický systém řízení vztlakových klapek znemožňuje jejich otevření nad jejich limitní rychlostí a tím zabraňuje jejich poškození.

Letadlo je vybaveno záchranným systémem, který je uchycen na čtyřech bodech kabiny, která je vyrobena z uhlíkových a aramidových tkaniny, a která jako celek zajišťuje vysokou pasivní bezpečnost osádky v případě nouzového stavu.Letadlo úspěšně absolvovalo i předepsaný flatter test pro Vne 301km/h.

Životnost letadla

použití moderních materiálů a technologií, které se stále více uplatňují i v konstrukcích vojenských a civilních letadlech, zaručují dlouhou životnost letadel CT. Dvousložkový polyuretanový lak dostatečně chrání povrch letadla proti UV záření. Doba provozu do první generální opravy draku je 5000 hod. bez časového omezení. Doba provozu motoru ROTAX řady 912 byla stanovena výrobcem od 1.1.2010 na 2000 hod.

Záruky a servis

na letadlo je standardně poskytovaná záruka dva roky nebo 200 letových hodin, nebo 300 vzletů a to podle toho co nastane dříve. Servisní a záruční opravy poskytuje naše servisní středisko na letišti v Příbrami.

Při Vašich cestách do zahraničí Vám celosvětová dealerská síť v převážné části světa umožní v případě nutnosti kvalitní servis, případně jejich zástupci Vám mohou poskytnout užitečnou odbornou pomoc.

Rozměry

CTSW muška

Rychlosti

Rychlost IAS (km/h) Poznámky

VNE Maximální nepřekročitelná  rychlost letu

276 Nesmí se překročit při žádném letovém režimu
VRA Maximální rychlost v turbulenci 245 Nepřekračovat tuto rychlost s výjimkou letu v klidném ovzduší. Za let v turbulenci se považuje let v „rotoru“ vlnového proudění, bouřkových mracích nebo nad hřebeny pohoří.
VA Maximální obratová rychlost 184 Maximální rychlost pro použití plných výchylek kormidel a náhlých zásahů do řízení. Při určitých podmínkách by mohlo dojít k porušení konstrukce letadla
VFE Maximální rychlost letu s vysunutými klapkami 140 Nad tuto rychlost se nesmí provádět let s vysunutými klapkami
VS1 Minimální rychlost   85 Klapky poloha - 15°
VS1 Minimální rychlost   75 Klapky poloha      0°
VSO Minimální rychlost   65 Klapky poloha    40°

Další údaje

Objem palivových nádrží 2x 65 litrů
Prázdná hmotnost* od 279 kg
Max. vzletová hmotnost 472,5 kg
Minimální hmotnost pilota 60 kg
Maximální zatížení jednoho sedadla 100 kg
Maximální zatížení zavazadlového prostoru 25 kg
Maximální dostup 4000m
Optimální cestovní rychlost 200-240 km/h
Délka vzletu přes překážku 15m 185m (912UL) , 157m (912ULS)
Stoupavost IAS 130 km/h 3,5m/s (912UL) , 5m/s (912ULS)

* včetně záchranného systému BRS

Fotogalerie