OK Aviation group

OK AVIATION BASE
Letiště Příbram
Drásov 201
261 01 Příbram

Tel (+420) 318 690 644
Fax (+420) 318 690 645

Úvodní stránka / CTSW & CTLS / CT MC

CT MC

Celokovový hornoplošník s označením MC firmy Flight Design, je prvním výrobkem nové řady MC (Metal Concept), který byl již od samého začátku vývoje optimalizován pro americkou kategorii Light Sport Aircraft (LSA). V Evropě zatím létá typ MC s MTOW 600 kg na základě Permit to Fly. Již dnes je jasné, že verze MC bude s minimálními úpravami, jako jeden z prvních typů, létat i v připravované evropské kategorii ELA 1, která by měla být uvedena v život v průběhu roku 2011.

             MC

MC je celokovový, vzpěrový hornoplošník, při jehož výrobě jsou použity nejkvalitnější letecké materiály, které dávají MC vlastnosti robustního, spolehlivého a letově perfektního nezáludného školního letadla. Některé komponenty jako například motorové kryty a podvozek, jsou vyrobeny z kompozitního materiálu s převážným použitím uhlíkových a kevlarových vláken. Kompozitový podvozek, který i v tomto případě je vyráben českou firmou Comlet, má ještě větší rozchod  i rozvor, tak jak je tomu u řady letadel CT, a proto je schopný ještě lépe odolávat tvrdším přistáním. Tím to se stává typ MC ještě o něco více „přátelštější“ k začínajícím pilotům a tudíž i vhodnější pro primární pilotní výcvik.     

MC je určen především pro ty piloty,kteří dávají přednost kovovým letadlům,mají rádi prostorné a pohodlné kabiny, které jim umožňují perfektní výhled při jejich dlouhých turistických letech.                                                 

          MC            MC

 

Rychlosti:

 

Rychlost IAS (km/h) Poznámky

VNE Maximální nepřekročitelná   rychlost letu

250 Nesmí se překročit při žádném letovém režimu
VRA Maximální rychlost v turbulenci 222 Nepřekračovat tuto rychlost s výjimkou letu v klidném ovzduší. Za let v turbulenci se považuje let v „rotoru“ vlnového proudění, bouřkových mracích nebo nad hřebeny pohoří.
VA Maximální obratová rychlost 185 Maximální rychlost pro použití plných výchylek kormidel a náhlých zásahů do řízení. Při určitých podmínkách by mohlo dojít k porušení konstrukce letadla
VFE Maximální rychlost letu s vysunutými klapkami 130 Nad tuto rychlost se nesmí provádět let s vysunutými klapkami 30-35°
VS1 Minimální rychlost   93 Klapky poloha - 12°
VS1 Minimální rychlost   75 Klapky poloha      0°
VSO Minimální rychlost   65 Klapky poloha    35°

 Další údaje:                                                                                    Rozměry:

 

Objem palivových nádrží 2x 50 litrů
Prázdná hmotnost* od 351 kg
Max. vzletová hmotnost 600 kg
Minimální hmotnost pilota 60 kg
Maximální zatížení jednoho sedadla 120 kg
Maximální zatížení zavazadlového prostoru 25 kg
Maximální dostup 4000 m
Optimální cestovní rychlost 180 - 200 km/h
Délka vzletu přes překážku 15m 250 m (912ULS)
Stoupavost IAS 130 km/h 5m/s (912ULS)

*včetně záchranného systému a motoru ROTAX 912 ULS

Zde je ke stažení základní informace k MC od výrobce

http://www.flightdesign.com/index.php?page=product&p=35

Zajímavý systém letových testů MC naleznete zde:

http://www.flightdesign.com/index.php?page=mc_prototipe_testing

Virtuální 3D prohlídka letadla MC zde:

http://flightdesign.com/files/AERO%20EXPO%202010%20photos/fd1.html

Fotogalerie